Devrimci, Güncel, Haber ve Makale Sitesi -
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM
KünyeNeden Yorumcahaber?

EN ÇOK OKUNANLAR

Sosyal Paylaşım



İtirafçı ve iftiracı eski iki Grup Yorum üyesine cevap!

İtirafçı ve iftiracı eski iki Grup Yorum üyesine cevap!

Tarih 02 Mayıs 2018, 21:12 Editör yorumcahaber.com

6 Nisan tarihli Yeni Özgür Politika gazetesinde röportajı yayınlanan Metin ve Kemal Kahraman'ın grubumuza dair söylediklerine ve yaptıkları ithamlara cevabımızdır...

ÖZGÜR POLİTİKA SAYFALARINDA GRUP YORUM’A SALDIRI‭

‬İFTİRACILIK,‭ ‬ÖRGÜT DÜŞMANLIĞI ve İKİ SEFİL DÜZEN SANATÇISI‭

6‭ ‬Nisan‭ ‬2018‭ ‬tarihinde Özgür Politika’da Metin Kahraman ve Kemal Kahraman ile yapılan bir röportaj yayınlandı.‭ ‬Röportajda birçok farklı konudan söz ediliyor‭; ‬fakat belli ki,‭ ‬röportaj esas olarak Grup Yorum’a karşı konuşturmak için yapılmış.

Metin ve Kemal Kahraman aracılığıyla,‭ ‬Grup Yorum’a saldırılıyor.‭ ‬Metin ve Kemal Kahraman da buna dünden gönüllüler.

Burjuvaziyle aynı dilden saldırıyorlar.

Grup Yorum’un‭ ‬11‭ ‬üyesi tutuklu,‭ ‬6‭ ‬üyesi hakkında,‭ ‬başlarına‭ ‬ödül konularak arama kararları‭ ‬çıkarılmışken‭; ‬AKP faşizmi Grup Yorum’u‭ “‬mahkum‭” ‬etmek için malzeme arıyorken,‭ ‬kendine‭ “‬yurtsever‭” ‬diyen bir gazetede,‭ ‬kendilerine‭ “‬ilerici,‭ ‬devrimci‭” ‬diyen iki müzisyen,‭ ‬Grup Yorum’a saldırıyor,‭ ‬iftiralar atıyorlar.

Bu normal mi‭?
‬Dünyada bugün‭ ‬11‭ ‬üyesi tutuklu olan başka bir müzik grubu var mı‭?
‬6‭ ‬üyesi,‭ ‬başlarına‭ ‬ödül konularak aranan başka bir grup var mı‭?

Fakat buna rağmen,‭ ‬röportaj boyunca,‭ ‬faşizmin Grup Yorum’a yönelik baskılarından hiç söz edilmiyor.‭ ‬Grup Yorum’a yönelik bu tutuklamalar,‭ ‬aranmalar karşısında tek bir dayanışma ifadesi yok.

-Düşmanca bir bakış,‭
‬-düşmanca sözler,‭
‬-ve iftiralar‭ ‬var...

‬Neden Bu Düşmanlık‭?

Özgür Politika çizgisinin Grup Yorum düşmanlığı yeni değil.‭ ‬Sahnede saldırıya kadar uzanan,‭ ‬konserlerine karşı faaliyet yürüten bir düşmanlık bu.‭ ‬Devrimci hareket,‭ ‬ideolojik netliğiyle Kürt milliyetçi hareketin ABD işbirlikçiliğine varan politikalarını eleştirdikçe,‭ ‬onlar kendi çizgilerini gözden geçirecekleri yerde,‭ ‬Cephe düşmanlığını büyütüyorlar.

Metin ve Kemal Kahraman‭’‬ın ileri tutar yanı olmayan sözlerinin nedeni ise,‭ ‬mücadele kaçkını küçük-burjuvazinin mücadele dışına düşmelerine gerekçe bulma arayışlarıdır.‭ ‬Hayatın ve kavganın karşısında hiçleşmelerine duydukları tahammülsüzlükle sağa sola saldırmalarıdır.

Sizi hiçleştiren,‭ ‬on yıllardır birkaç derleme dışında ortaya bir şey koyamamanıza yol açan düzendir.‭ ‬Düzene öfkelenin,‭ ‬düzeni eleştirin‭! ‬Bir yandan devrimci geçineceksiniz,‭ ‬ama devrim mücadelesinin hiçbir yerinde olmayacaksınız‭! ‬Ya bu‭ ‬çelişkiyi‭ ‬çözersiniz,‭ ‬ya bu çelişki sizi dengesizleştirir,‭ ‬kişiliksizleştirir,‭ ‬kime ne diyeceğinizi,‭ ‬ne yapacağınızı bilemez hale gelirsiniz.‭ ‬Çelişkiyi‭ ‬çözmezseniz,‭ ‬çelişki sizi‭ ‬çözer‭; ‬tıpkı şimdi olduğu gibi.

‬Sanat da Burjuvaziyle İdeolojik Mücadele Alanıdır‭!

Devrimci sanatçıların mücadelesi,‭ ‬sanatın hangi dalında olunursa olunsun,‭ ‬aynı zamanda ideolojik bir mücadeledir.‭ ‬Notalarda,‭ ‬dizelerde,‭ ‬tablolarda,‭ ‬romanlarda,‭ ‬her yerde ideoloji vardır.

Emperyalizmin kültür-sanat alanını her açıdan kuşattığı,‭ ‬beyinleri ve duyguları teslim aldığı,‭ ‬vakıflar,‭ ‬fonlar aracılığıyla fiziken de etkisizleştirdiği bir süreçte,‭ ‬hiçbir saldırıyı cevapsız bırakmamak,‭ ‬ideolojik mücadelemizin gereğidir.‭ ‬Grup Yorum,‭ ‬Özgür Politika sayfalarındaki bu düşmanca röportajı da bu nedenle cevapsız bırakmayacak elbette.

Önce kısa bir bilgi verelim:‭ ‬Metin Kahraman,‭ ‬Grup Yorum’un ilk‭ ‬üyeleri içinde yer alır.‭ ‬Ancak yıllar içinde yaşam tarzında ve düşüncelerinde beliren ciddi çarpıklıklar nedeniyle kendisiyle tartışılır.‭ ‬Söyledikleri türkülerle,‭ ‬sürdürdükleri yaşam tarzı ve düşünceler birbirine uymaz çünkü.‭ ‬Metin Kahraman,‭ ‬bu tartışmalarda‭ ‬devrimcileşmek‭ ‬yerine,‭ ‬Yorum’dan ve devrimcilikten uzaklaşmıştır.

Kemal Kahraman ise sanıldığının aksine,‭ ‬hiçbir zaman Yorum üyesi olmamıştır.‭ ‬Ankara’da‭ ‬öğrencidir ve Dev-Genç’lidir.‭ ‬Gençliğin bir eylemi nedeniyle tutuklanır.‭ ‬Tutsaklığının bitmesiyle Kemal de devrimci saflardan uzaklaşmıştır.

Metin Kahraman Grup Yorum’dan koptuktan,‭ ‬Kemal Kahraman hapishaneden tahliye olduktan sonra,‭ ‬halkın mücadelesinin,‭ ‬sınıf mücadelesinin‭ ‬HİÇBİR YERİNDE YOKTURLAR.Yurtdışında iki Alevi derneğinin gecesinde türkü söylemek,‭ ‬kimseyi düzen sanatçısı olmaktan‭ ‬çıkarmaz.

Küçük burjuvazinin pespaye‭ ‬“Biz mücadelemizi türkülerimizle veriyoruz‭”‬ gerekçesine bile sığınamazlar‭; ‬çünkü türkülerinin de bir mücadelesi yoktur.‭ ‬Birkaç türkü derlemek,‭ ‬kimseyi ilerici,‭ ‬devrimci,‭ ‬sosyalist yapmaz‭!

Kuyruklu ve Zavallı Yalanlar

Özgür Politika’daki röportajda,‭ ‬Metin’in Yorum’dan ayrılması süreci konuşuluyor.‭ ‬İlginçtir,‭ ‬hayatı boyunca hiçbir zaman Yorum üyesi olmamış olmasına rağmen,‭ ‬Metin’in Yorum’dan kopuş sürecini Kemal anlatıyor.‭ ‬Belki yazım hatası olmuştur,‭ ‬Özgür Politika cevapları karıştırmıştır,‭ ‬bilemiyoruz‭; ‬ancak her iki durumda da sonuç değişmez.‭ ‬Şöyle diyorlar:

‭“‬90‭’‬larda Kürt hareketinin gelişmesiyle birlikte bu konuya hassasiyet gösteriyorduk.‭ ‬Bu konularda yaptığımız bazı şarkılar‭ ‘‬henüz zamanı değil‭’ ‬gibi gerekçelerle reddediliyordu.‭ ‬Grup Yorum’un kendi iç dinamiğiyle‭ ‬üretme sürecine müdahale edilmişti.‭ ‬Sadece kendisine verilen görevleri yerine getirecek bir yere oturtulmuştu.‭ ‬Şiir dosyaları veriliyor,‭ ‬alın besteleyin deniyordu.‭ ‬Beğenilmese bile cezaevinden gelen şarkılar grup dışında alınan kararlarla repertuara dahil ediliyordu.‭ ‬Soran,‭ ‬soruşturan,‭ ‬üreten halini yitirmiş,‭ ‬cevapları hazır bir kuruma dönüşmüştü.‭ ‬Zaten amaçlanan ve istenen de buydu.‭ ‬Biz ise üretmek istiyorduk.‭ ‬Soracak sorumuz,‭ ‬söyleyecek sözlerimiz vardı.‭”

Her satırı,‭ ‬her kelimesi yalan‭! ‬Aşağılık bir‭ ‬çarpıtma.‭ ‬Kimbilir hangi hezeyanın,‭ ‬hangi aşağılık duygusunun‭ ‬ürünü olan tespitler ve Kürt milliyetçiliğine zavallı yaranma‭ ‬çabası.‭ ‬Yalanlara dair birkaç‭ ‬şey söyleyeceğiz‭; ‬ama böyle pespaye bir‭ ‬şekilde Kürt milliyetçiliğine yaranmaya‭ ‬çalışan iki zavallıya,‭ ‬Kürt milliyetçiliğine yaranarak var olmaya‭ ‬çalışan başka sanatçıların akıbetinden ders almalarını‭ ‬öneririz.

‬Kürtçe Söylemek Zamanı‭!

“90‭’‬larda Kürt hareketinin gelişmesiyle birlikte bu konuya hassasiyet gösteriyorduk.‭ ‬Bu konularda yaptığımız bazı şarkılar‭ ‘‬Henüz zamanı değil‭’ ‬gibi gerekçelerle reddediliyordu.‭”‬ diyorlar...

Kürt hareketinin gelişmesiyle birlikte bu konuya‭ “‬hassasiyet‭” ‬göstermişler.‭ ‬Devrimcilerin Kürt halkının yaşadığı baskılar karşısındaki durumu‭ “‬hassasiyet”le sınırlandırılabilecek,‭ ‬öyle tanımlanabilecek bir duygu değildir.‭ ‬Sorun da buradadır aslında.‭ ‬Metin’le temel‭ ‬çelişki de,‭ ‬ayrışma noktası da buradadır.‭ ‬Kürt halkı için verilen mücadeleyi sadece‭ ‬şarkı-türkü derleyip söylemeye indirgeyen bir kafa yapısı...

Kürtçe‭ ‬şarkı söylemek istiyormuş ama grup içinden bu engelleniyormuş‭!

Bunu Grup‭ ‬Yorum için söylüyorlar‭!!!

Bunları nasıl uydurdular,‭ ‬hangi kurgu dünyasında yaşadılar bilmiyoruz.‭ ‬Ama Yorum pratiği içerisinde yaşamadıkları kesindir...‭ ‬O tarihe dönüldüğünde görülür ki,‭ ‬ülkemizde Kürtçe müzik söylediği için konseri ilk defa yasaklanan,‭ ‬Grup Yorum’dur.‭ ‬İlk defa gözaltına alınan Yorumcular’dır.‭ ‬İlk defa tutuklanan da‭ ‬öyle...‭ ‬İçinde‭ ‬‘Kürdistan‭’‬ ifadesi geçtiği için albümleri toplatılmıştır.‭ ‬Yorum‭ ‬üyeleri hakkında bu konuda‭ ‬sayısız dava açılmıştır,‭ ‬hala da açılmaktadır.

‬Ödetilmeye Çalışılan Bu Bedeller‭ ‬de Yorum’u Durduramamıştır

Ama durdurulamayan bu tarihte yoktur Metin.‭ ‬Temel sorun buradadır işte.‭ ‬Mesele Kürtçe‭ ‬şarkılar derlemek-söylemek değildir.‭ ‬Mesele Kürt halkının mücadelesinde yer almak,‭ ‬Kürt halkının mücadelesini,‭ ‬bağımsızlık talebini,‭ ‬dilini,‭ ‬türkülerini yeri geldiğinde hapishanelerde ve mahkeme kürsülerinde savunabilmektir.‭ ‬Kemal ve Metin’in‭ “‬hassasiyeti‭”‬,‭ ‬tutsaklığı ASLA GÖZE ALAMADIĞI İÇİN,‭ ‬hassasiyetleri,‭ ‬türkü söylemenin ötesine geçememiştir.

Grup Yorum’dan Kürtçe söyleyebilmek için değil,‭ “‬bedel‭ ‬ödemek zorunda kalmadan‭” ‬Kürtçe söyleyebilmek için ayrılmıştır.‭ ‬Mesele bu kadar basittir ve bu tavrın,‭ ‬kelime karşılığını herkes bilir:‭ ‬MÜCADELE KAÇKINLIĞI‭!

Metin ve Kemal,‭ ‬kendi kaçkınlıklarını,‭ ‬dönekliklerini perdelemek için‭; ‬devrimcilikten kopmalarını haklı ve meşru gösterebilmek için Grup Yorum’un ödediği bedelleri yok saymakta,‭ ‬adaletsiz ve ahlaksız bir tarih yazmaya kalkmaktadırlar.

Metin’in‭ ‘‬henüz zamanı değil denilerek reddedildi‭’ ‬diye anlattığı dönem de dahil olmak üzere,‭ ‬tüm Yorum albümlerinde Evindar’dan Herne‭ ‬Peş’e,‭ ‬Reber’den Serhıldan’a,‭ ‬Çiya Ez Im’dan Em Ne Binketi‭ ‬Ne’ye Kürtçe‭ ‬şarkılar söylenmiştir.‭ ‬Söylenmeye devam edilecektir.‭ ‬Hevsel’in Hawar‭’‬ı daha taptazedir.

Metin Kemal Kahraman’ın şu soruya bir cevabı var mıdır‭?

1990‭’‬lardan bu yana,‭ ‬hangi mücadeleleri verdiniz Kürt halkı için‭? ‬Hangi fedakarlıkları,‭ ‬riskleri göze aldınız‭? ‬Hangi bedelleri‭ ‬ödediniz‭?

Cevap koca bir‭ ‬Hİǒtir.

Ne yaptıkları röportajda sorulmamış olsa da röportajın ilerleyen bölümlerinde‭ ‬şunu anlatıyorlar:‭ ‬“Dersim dini müziği,‭ ‬inanç-ibadet literatürü,‭ ‬düğün müzikleri,‭ ‬aşk türküleri,‭ ‬politik ağıtlar,‭ ‬aşiret kavgalarına ilişkin ağıtlar,‭ ‬masallar vs.‭ ‬gibi kategoriler şekillenmişti kafamızda...‭”

İşte o kadar‭! ‬Türkü derleme alanına sıkışıp kalmış,‭ ‬güncelden kopmuş,‭ ‬geçmişe sıkışıp kalmış,‭ ‬günümüz ilişki ve‭ ‬çelişkilerine gözleri kapalı,‭ ‬kör ve sağır bir müzisyenlik...

Bir de utanmadan Yorum’dan ayrılmalarını haklı göstermek için‭ “‬Soracak sorumuz,‭ ‬söyleyecek sözlerimiz vardı.‭” ‬diyorlar.

Metin Yorum’dan ayrılalı,‭ ‬yaklaşık‭ ‬25‭ ‬yıl oldu.

Sınıf mücadelesinde kime hangi soruyu sordunuz acaba‭? ‬Faşizmin ve emperyalizmin karşısına geçip hangi sözü söylediniz‭? ‬Biz‭ ‬25‭ ‬yıldır bir şey hatırlamıyoruz.‭ ‬Biz mi duymadık acaba‭?

Derlemeler,‭ ‬Tarihimizle Aramızdaki Köprülerdir.‭
‬Üretim Kabızlığının,‭ ‬Mücadele Kaçkınlığının Maskesi Yapmayın...

Anadolu’nun en‭ ‬ücra köşelerinde yok olmaya yüz tutmuş türkülerimizi bulup ortaya çıkarmak‭ ‬çok önemli bir tarih ve kültür çalışmasıdır.‭ ‬Köklerimize ne kadar gidebilirsek,‭ ‬o kadar güçlü ve dolu bir tarihe,‭ ‬müzikal açıdan o kadar zengin ifade araç ve yöntemlerine sahip oluruz.

‭‘‬Geçmişi olmayanın geleceği de olmaz‭’‬,‭ ‬bu tartışma götürmez.‭ ‬5.000‭ ‬köyü dolaşmış Mahsuni’den,‭ ‬köy köy dolaşan Kürt dengbejlerden,‭ ‬Abdallardan öğrenecek‭ ‬çok‭ ‬şeyimiz var,‭ ‬biliriz.

Ama Metin ve Kemal Kahraman,‭ ‬Kürt halk türkülerini yeni keşifmiş‭ ‬ve‭ ‘‬çok özel bir buluşmuş‭’ ‬gibi sunarak,‭ ‬esas olarak‭ “‬derlemeciliği‭”;‬ günceli daha etkili yorumlayabilmek‭ ‬ve yeni türküler yaratmak için değil,‭ ‬bir‭ ‘‬kaçış‭’ ‬olarak değerlendirmişlerdir.

Yaptıklarının‭ ‬“söyleyecek sözümüz‭ ‬vardı‭”‬ iddiasıyla ilgisi yoktur.‭ ‬Tersine,‭ ‬25‭ ‬yıl,‭ ‬türkü söylemek dışında söyleyecek bir sözlerinin olmadığını‭ ‬göstermiştir.‭ ‬O türküleri söyleyen‭ ‬binlerce,‭ ‬on binlerce insan var.

‬Buna Zırvalamak Denir‭!

Derler ki:‭ ‬“Grup Yorum’un kendi‭ ‬iç dinamiğiyle‭ ‬üretme sürecine müdahale edilmişti.‭ ‬Sadece kendisine‭ ‬verilen görevleri yerine getirecek bir‭ ‬yere oturtulmuştu.‭ ‬Şiir dosyaları veriliyor,‭ ‬alın besteleyin deniyordu.‭ ‬Beğenilmese bile cezaevinden gelen‭ ‬şarkılar grup dışında alınan kararlarla repertuara dahil ediliyordu.‭ ‬Soran,‭ ‬soruşturan,‭ ‬üreten halini yitirmiş,‭ ‬cevapları hazır bir kuruma‭ ‬dönüşmüştü.‭”

Bir:‭ ‬Her‭ ‬şeyden‭ ‬önce‭ ‬örgüt düşmanı‭ ‬bir ifade.‭ ‬Devrimciliğe,‭ ‬örgütlü‭ ‬sanata‭ ‬düşman bir ifade.‭ ‬Örgütün,‭ ‬sanatı ve sanatçıyı‭ ‬öldürdüğünü iddia‭ ‬eden pespaye burjuva düşüncesini‭ ‬bir de Metin ve Kemal Kahraman‭’‬ın‭ ‬ağzından duymuş olduk.

Örgütlü sanatçı‭ ‬üretemezmiş‭…‬ Ucuz,‭ ‬bayağı,‭ ‬paçavraya dönmüş‭ ‬bir burjuva ideolojisini aklı sıra kendi‭ ‬kaçkınlıklarını haklı‭ ‬çıkarmak için‭ ‬uydurulmuş ifadeler.‭ ‬Yüz yıllardır‭ ‬emperyalizmin yazmaktan usanmadığı,‭ ‬beyin sulandıran zırvalar...‭ ‬Artık‭ ‬burjuvaziye ne gerek var,‭ ‘‬Kahraman’ca bu işe soyunan kardeşler dururken...

İki:‭ ‬Grup Yorum‭ ‬üyeliği ile devrimcilik eş anlamlıdır.‭ ‬Ve devrimcilik‭ ‬insan yeteneklerinin her türlüsünün‭ ‬geliştirilmesi için sonsuz sınırsız olanak sağlar.‭ ‬Bu tarihi‭ ‬örnekleriyle sabittir,‭ ‬Grup Yorum örneğiyle de defalarca kanıtlanmıştır.‭ ‬Kim var başka‭ ‬Yorum kadar ve Yorum gibi‭ ‬üretebilen‭? “‬Grup Yorum Okulu”nda herkes‭ ‬her bildiğini yanındakine aktarmaktadır.‭ ‬Sayısız‭ ‬öğrenci geçmiştir Grup‭ ‬Yorum‭ ‬okulundan ve geçecektir.

‭“‬Soran soruşturan,‭ ‬üreten halini‭ ‬yitirmiş,‭ ‬cevapları hazır bir kuruma‭ ‬dönüşmüştü‭”‬.‭ ‬Yorum’un‭ ‬şarkıları hayata sorulan ve egemenlerin suratında‭ ‬patlayan sorulardır.‭ ‬Ve bunlara tarihin‭ ‬cevabıdır,‭ ‬bunu herkes bilir...‭ ‬Metin-Kemal Kahraman’ın bu cevabı‭ ‬veren şarkıları söylemeye,‭ ‬bestelemeye cesareti‭ ‬var mı‭?

Eğer bu söylediklerinde haklı olsalardı,‭ ‬yani Yorum bu soruları sormaktan bir kere bile vazgeçmiş olsaydı,‭ ‬bugün ya yok olmuş ya da‭ ‬kendileri gibi yani varla yok arası,‭ ‬esamesi okunmayan bir‭ ‬çizgide olurdu.‭ ‬Ama Yorum bugün konser alanlarına yüz binleri,‭ ‬milyonları toplamayı başaran,‭ ‬ülkenin tartışmasız‭ ‬en büyük müzik grubudur.‭ ‬Hazımsızlık ve tahammülsüzlük de bunadır.

Metin Kemal Kahraman’ın Yorum‭ ‬üyelerinin iradesinin ipotek altına‭ ‬alındığı iddiası,‭ ‬kendini bilmezlik,‭ ‬gelmiş geçmiş tüm Yorum üyelerine,‭ ‬onların şarkılarını söyleyen dinleyen‭ ‬milyonlara yapılmış bir hakarettir.‭ ‬Bir ihanettir.‭ ‬Kan-can pahasına yaratılan güzellikleri kirletmeye çalışmaktır.

Bunu normal olarak burjuvalar‭ ‬yapar.‭ ‬Ama işte küçük burjuvalar da,‭ ‬birilerinin aleti olduğunda veya kendi‭ ‬hazımsızlıkları,‭ ‬kibirleri,‭ ‬bencillikleri,‭ ‬hiçlikleriyle burjuvazinin yaptıklarını‭ ‬yapmaya başlayabilirler.‭ ‬Bunun da‭ ‬tarihte‭ ‬örneği‭ ‬çoktur.

‬Yorum ve Hapishaneler‭ ‬İlişkisi Onurumuzdur‭!

Yorum,‭ ‬elbette‭ ‬ki büyük bir kolektiftir.‭ ‬Dağlardan,‭ ‬şehirlerden,‭ ‬köylerden,‭ ‬fabrikalardan,‭ ‬tarlalardan‭ ‬şiirler,‭ ‬besteler yağar Yorum’a.

Ve elbette hapishanelerden...‭ ‬Halk‭ ‬denizinin tam ortasındaki bir adadır‭ ‬Grup Yorum.‭ ‬Yorum tarihinde hapishanelerden gelen bestelerin‭ ‬çok‭ ‬özel bir yeri olmuştur.‭ ‬Bunun gizlisi‭ ‬saklısı yoktur.‭ ‬Hapishaneler,‭ ‬sadece‭ ‬Yorum tarihi‭ ‬üzerinde değil,‭ ‬ülkemizdeki demokrasi mücadelesi üzerinde de‭ ‬EŞSİZ BİR YERE SAHİPTİR.‭ ‬Her türlü katliama,‭ ‬zorbalığa,‭ ‬faşist saldırıya‭; ‬kahramanca direnişlerle cevap vermeyi başarabilmiştir‭ ‬Özgür Tutsaklar.‭ ‬Ve elbette ki kendi yarattıkları destanları,‭ ‬bizzat‭ ‬yaşayanlar olarak en iyi kendileri‭ ‬anlatır ve bunu da Yorum’a gönderirler.‭ ‬Mücadele kaçkınları bunun‭ ‬nesinden rahatsız oldular acaba‭?

Hapishanelere,‭ ‬devrimci tutsaklara‭ ‬nasıl bir bakıştır bu‭? ‬Onlar dört duvar‭ ‬arasında,‭ ‬dışarıdan kopuk,‭ ‬başı eğik,‭ ‬üretmeden,‭ ‬direnmeden mi yaşamalılar‭? ‬Onlar‭ ‬ülkemiz halklarının‭ ‬yüz akıdır.‭ ‬Güç kaynağımızdır.

Devrimci tutsakları kirletmeye‭ ‬çalışmak,‭ “‬emir talimatla iş yapan,‭ ‬dışarının duygularını gözetmeyen,‭ ‬sanattan anlamayan,‭ ‬kaba saba,‭ ‬sanat değeri olmayan eserler‭ ‬üreten‭ ‬kişiler”olarak göstermek,‭ ‬kirli,‭ ‬rezilce‭ ‬ve cahilce bir düşüncedir.‭ ‬Hapishanelerin üretmesinden,‭ ‬bunun halka‭ ‬taşınmasından faşizm rahatsız olur,‭ ‬bu doğaldır.‭ ‬Ama bu iki kardeşin bu‭ ‬söylemleri doğal değildir.‭ ‬Bu konuda‭ ‬son olarak şunu söyleyelim:‭ ‬İŞKENCEDEN,‭ ‬HAPİSLİKTEN KORKUP DA MÜCADELEYİ BIRAKANLARIN BU KONUDA TEK‭ ‬BİR KELİME ETMEYE HAKKI‭ ‬YOKTUR‭!

Hapishaneler‭ ‬üretmeye‭ ‬devam edecek‭; ‬ve biz de‭ ‬Grup Yorum olarak,‭ ‬hapishanelerden‭ ‬gelen besteleri,‭ ‬onurla,‭ ‬gururla söylemeye devam edeceğiz.

Grup Yorum’un hapishanelerle‭ ‬ilişkisi‭ ‬çok eskidir.‭ ‬Metin-Kemal’in‭ ‬söylediği gibi‭ ‘‬sonradan gelişmiş‭’‬ bir ilişki değildir.‭ ‬Daha kurulma aşamasındayken nasıl bir grup olacağı,‭ ‬çizgisi,‭ ‬hedefleri‭ ‬12‭ ‬Eylül hapishanelerinin görüş kabinlerinde tartışılarak‭ ‬şekillendirilmiştir.

Ve devrimci tutsaklar,‭ ‬ilk albümden başlayarak tüm besteleriyle Yorum albümlerinde etkin olarak yer‭ ‬almışlardır.‭ ‬Bugün Yorum’u Yorum‭ ‬yapan,‭ ‬milyonlarca kişinin diline dolanan Güleycan’dan Haklıyız Kazanacağız’a kadar onlarca şarkı hapishane‭ ‬üretimidir.

Bu ilişki Yorum‭ ‬üyelerinin iradesini ortadan kaldırmaz,‭ ‬tersine güçlendirir.‭ ‬Zenginlik ve derinlik sağlar.‭ ‬Özgüven kazandırır.‭ ‬İdeolojik,‭ ‬kültürel olarak besler.‭ ‬İyiler içinden en‭ ‬iyilerini seçme olanağı sağlar.‭ ‬Öyle‭ ‬olduğu içindir ki Yorum tüm saldırılara rağmen yok edilememiştir.

Sanatçı iradesini ortadan kaldıran‭ ‬devrimci ilişkiler değil,‭ ‬tam tersine‭ ‬kapitalist ilişkilerdir.‭ ‬Sanatçı‭ “‬kendi‭ ‬hür iradesi‭” ‬ile değil,‭ ‬patronunun,‭ ‬yapımcısının kuralları,‭ ‘‬piyasanın‭’‬ istekleri doğrultusunda‭ ‬üretir.‭ ‬Onun‭ ‬emir eri haline gelir.‭ ‬Kendi düşünce‭ ‬ve duygularının,‭ ‬yapımcı ve‭ ‘‬piyasa‭’‬ nezdinde hiçbir kıymeti yoktur.‭ ‬Oysa‭ ‬devrimcilikte sınırsız bir‭ ‬özgürlüğü‭ ‬vardır sanatçının.‭ ‬Bütün bu kapitalist‭ ‬saldırılardan,‭ ‬kısıtlamalardan,‭ ‬kurallardan kurtulmuştur.‭ ‬İdeolojik birlik‭ ‬içinde olduğu,‭ ‬hedef birliği içinde‭ ‬olduğu yoldaşlarından aldığı‭ ‬öneri‭ ‬ve eleştiriler ise sanatını kısıtlamaz,‭ ‬tersine güçlendirir.

Hatalarını,‭ ‬eksiklerini görmesini‭ ‬sağlar.‭ ‬İşte asıl‭ ‬özgürlük budur‭! ‬Ve‭ ‬sadece devrimci sanatçılar‭ ‬özgürce‭ ‬üretebilirler.‭ ‬Aksi takdirde kapitalizmden izin almadan,‭ ‬icazet almadan‭ ‬üretemezsin,‭ ‬var olamazsın.

Bir bakarsın zirvedesin,‭ ‬bir bakarsın yerin yedi kat dibine gömülmüşsün.‭ ‬Ya da her‭ ‬şeye rağmen‭ ‬üretmişsen eğer,‭ ‬işten atılmışsın,‭ ‬oyunların‭ ‬yasaklanmış,‭ ‬soruşturmalar açılmıştır.‭ ‬O zaman biz de‭ ‘‬sorarız‭’ ‬Metin ve‭ ‬Kemal Kahraman’a:‭ ‬Var mıdır size‭ ‬yönelik bir engelleme,‭ ‬bir saldırı‭?‬ Eğer yoksa bunun nedeni ne olabilir‭?‬ Acaba kimse sizi bu alçakça sömürü‭ ‬ve zulüm düzeni açısından bir‭ “‬tehlike‭” ‬olarak görmüyor mu‭?‬

Yönünüzü mü‭ ‬Şaşırdınız‭? ‬Safınızı mı‭?

Kahraman kardeşler oklarını burjuvaziye değil,‭ ‬Yorum’a yöneltiyor.‭ ‬Bireyciliğe saldırmak yerine kolektivizme saldırıyor.‭ ‬Örgütsüzlüğü eleştirmek yerine‭ ‬örgütlülüğe saldırıyor.‭ ‬Oklarını kapitalizme değil sosyalizme yöneltiyor.‭ ‬Bunu yaparken de‭ ‬yalan zehirine buluyorlar oklarını.

O zaman soruyoruz‭; ‬yönünüzü mü‭ ‬şaşırdınız‭?

Üstelik bunları burjuvazinin Yorum’a dönük saldırılarının en yüksek olduğu dönemde yapıyorlar.‭ ‬Evet‭; ‬Yorum tarihinde,‭ ‬birçok baskıya,‭ ‬tutuklamaya,‭ ‬şantaja,‭ ‬sansüre maruz kalmıştır.‭ ‬Ancak açık ki saldırılar da tarihinin hiçbir döneminde bugün yaşadığı boyutlara ulaşmamıştır.

Hiçbir dönemde‭ ‬11‭ ‬üyesi birden tutuklu olmamıştır‭ ‬örneğin.

-‭ ‬Yorum artık hiçbir konser yapamamakta,‭ ‬son‭ ‬3‭ ‬yıldır istisnasız tüm konserleri yasaklanmaktadır.‭
‬-‭ ‬Tüm Yorum üyelerine yurt dışına‭ ‬çıkış yasağı konulmuştur.‭
‬-‭ ‬Avrupa‭ ‬ülkelerine giriş yasağı konulmuştur.‭
‬-‭ ‬Kültür merkezleri son‭ ‬1‭ ‬yılda‭ ‬3‭ ‬kez basılmış,‭ ‬tüm enstrümanları paramparça edilmiştir.‭ ‬Ve hatta‭ ‬çalınmıştır polisler tarafından.‭
‬-‭ ‬Kulak zarları patlatılmış,‭ ‬bilekleri burkulmuş,‭ ‬saçları kökünden yolunmuştur.‭
‬-‭ ‬Yakalanabilen tüm Yorum üyeleri tutuklanmaktadır.‭ ‬Öyle ki,‭ ‬mahkemeler bıraksa bile hapishane kapısından yeniden gözaltına alınmakta,‭ ‬yeni bir soruşturma‭ ‬üretilerek yeniden tutuklanmaktadırlar.‭
‬-‭ ‬Yakalanamayan Yorum‭ ‬üyeleri hakkında arama kararları‭ ‬çıkarılmış,‭ ‘‬en‭ ‬çok aranan teröristler‭’ ‬listelerine alınmış,‭ ‬başlarına‭ ‬300‭ ‬bin TL‭ ‬ödül konmuştur.‭
‬-‭ ‬Kimi Yorum‭ ‬üyeleri hakkında‭ ‬ölüm tehditleri yapılmıştır.‭

Evet Metin ve Kemal Kahraman‭?‬
Yorum’a Saldırmak İçin Sözünüz Çok‭;‬
Peki Yorum’a Yönelik Bunca Saldırılar Karşısında Diyecek Bir Şeyiniz Yok Mu‭?

Neden bu saldırılara karşı hiç sesiniz çıkmıyor‭? ‬Yorum‭ ‬üyelerinin başına‭ ‬ödül konulmasını‭ ‘‬normal‭’ ‬mi görüyorsunuz‭? ‬Burjuvazinin bu yasa tanımaz,‭ ‬kural tanımaz,‭ ‬hukuk tanımaz saldırganlığını normal mi görüyorsunuz‭? ‬Yoksa karşı‭ ‬çıkacak cüretiniz mi yok‭?

Peki neden baskılara tek kelime etmezken Yorum’a karşı ağzınızdan zehir akıtıyorsunuz‭?

Yorum’a dönük böyle saldırılar varken bu iftiralarınızın,‭ ‬çarpıtmalarınızın‭ ‬neye hizmet ettiğini görebiliyor musunuz‭?‬ Göremiyorsanız söyleyelim:‭ ‬Burjuvazinin yalanlarına,‭ ‬terörize etme politikasına malzeme‭ ‬üretiyor,‭ ‬onlara hizmet ediyorsunuz.

Bu nedenle bir tür ihbarcılığa da soyunmuş oluyorsunuz.‭ ‬Bunun vebali ve tarihsel sorumluluğu da‭ ‬çok ağırdır.‭ ‬Bireyci,‭ ‬bencil,‭ ‬örgütsüz,‭ ‬derbeder bir yaşamı seçmiş olabilirsiniz.‭ ‬Düşkünleşmenin sınırı yoktur.‭ ‬Kendinizi bir yerde tutmazsanız,‭ ‬aşağı,‭ ‬daha aşağı yuvarlanırsınız.‭ ‬O sınırı geçmek,‭ ‬halk olmaktan çıkmaktır.‭ ‬Savrulma‭ ‬öyle bir‭ ‬şeydir ki,‭ ‬bir noktada durmayı bilmezseniz,‭ ‬yozlaşmanın en dibine veya Afrin’e giden sanatçı müsveddelerinin yanına kadar götürür insanı.

‬Sonuç Olarak‭; ‬Akıttığınız Zehir Sizi Zehirler

-Yorum’u iftiralarla itham eden,‭
‬-örgüt düşmanlığı yayan,‭
‬-mücadeleyi karalayan,‭
‬-kolektif üretimi karalayan,‭
‬-Kürt sorununa ilişkin politikalarımızı‭ ‬çarpıtıp halka bu konuda yalan söyleyen,‭
‬-saldırıların bu kadar arttığı bir dönemde‭ “‬demokrat‭” ‬olmak bile,‭ ‬Grup Yorum’un yanında yer almayı gerektirirken,‭ ‬karşı devrim cephesini güçlendiren bu röportaj düşmancadır.‭ ‬Hem konuşanlar,‭ ‬hem sayfalarını bu konuşmaya açanlar,‭ ‬bu düşmanca tutuma ortaktır.

Özgür Politika’ya diyeceğimiz odur ki‭; ‬sayfalarınızı,‭ ‬devrimcilere saldırılara açmayın‭; ‬bize değil,‭ ‬emperyalizme ve faşizme saldırın‭! ‬ABD işbirlikçiliğinizi meşrulaştırmak için devrimcilere saldırıyorsunuz‭; ‬boşuna.‭ ‬Devrimciler,‭ ‬milliyetçi hareketin uzlaşma,‭ ‬teslimiyet,‭ ‬tasfiye ve işbirlikçilik politikalarını eleştirmeye devam edecekler.

Metin ve Kemal Kahraman’a diyeceğimiz odur ki‭; ‬söyleyecek bir sözünüz varsa,‭ ‬burjuvaziye,‭ ‬faşizme karşı,‭ ‬emperyalizme karşı söyleyin.‭ ‬Yalanlarla,‭ ‬iftiralarla Grup Yorum’a akıtmaya‭ ‬çalıştığınız zehirler,‭ ‬emin olun sadece sizi zehirler.

GRUP YORUM

Bu haber 2039 defa okunmu?tur.

  Facebook'ta Paylas     TwitterTwitterda Paylas         

Gündem

Demirtaş'ın avukatı: Başvurumuzun reddini Anadolu Ajansı'ndan öğrendik

Demirtaş'ın avukatı: Başvurumuzun reddini Anadolu Ajansı'ndan öğrendik HDP'nin cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş'ın tahliye talebinin reddedildiği haberleriyle ilgili açıkl...

Tüh! Yalakalık boşa gitti: Saray'ın Tatlısesi'ne 'reisinden' kötü haber

Tüh! Yalakalık boşa gitti: Saray'ın Tatlısesi'ne 'reisinden' kötü haber Saray’ın ‘sanatçısı’ Tatlıses seçime dair umduğunu bulamadı.

HABER ARA


Gelişmiş Arama
Suay Karaman Suay Karaman
ÖĞRETİM PROGRAMI – MÜFREDAT
Mahmut ÖZYÜREK Mahmut ÖZYÜREK
Makarna Siparişiyle Atatürkçülük!
Bahattin Gülyuva Bahattin Gülyuva
SATILMIŞ...
H. Hamza Erdem H. Hamza Erdem
BÜYÜKERŞEN'E KİM SALDIRDI?
Abdullah ALNIAK Abdullah ALNIAK
KİMDİR BU KIR BEDİR?
SİZDEN GELENLER SİZDEN GELENLER
Yürüyün Be Kır Bedirler Kim Tutar Sizi- ABDULLAH ALNIAK
Emrah AKGÜN Emrah AKGÜN
DAHA 19 YAŞINDA...
Bülent Esinoğlu Bülent Esinoğlu
Örtülü savaşın örtüsü açılırken...
Özgür Barış Özgür Barış
HADDİNİ BİL ERDOĞAN
Onur Doğan Onur Doğan
Unutkanlar Ülkesi

Okur yorumları kişinin kendi düşüncesidir Yorumcahaber sorumlusu değildir
RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Altyapy: MyDesign Haber Sistemi